Powered By Blogger

Ahad, 20 Februari 2011

KiSaH MaSjiD ngn BaPa MeRtuA..

ermmm
asar tadi aku ikut pak mentua g msjid
rajin lak aku arini, hehehe
husband aku koje

aku ckp awal2, bkn nk menunjuk,
tapi aku nk citer ape aku dapat kat sana
kang ader lagi mgata aku..sadissssss..huhuhu

takpelah, aku nk sharing bnda baik


semalam bapa mentua aku pg msjid jalan kaki
dalam 30minit sbb motor husbnd aku bawa keje
sian plak aku tgok, jauh woo kalu jln kaki
aku bincang ngn husband
n aku bawa kereta g msjid ngn bapa metua
smbil2 tu aku leh tenangkan hati ni
hehehe

aku tak sngka arini ader ceramah pas solat asar
patutlah ramai org
aku tgok sume pki bju kurung..aku ja pakai seluar
malu sebentarrr
huhuhuhu

rupa2nya ader ceramah dari ustaz KAZIM
ustaz yg femes ni
pergggghhhhhh
rezeki aku lagi
tapi aku snap dari jauh jer
malu lah nk pi depan amik gmbar die
ustaz ni mmg best

org perempuan pon ramai sampai isyak
mmg aku tabik springggg
org kat sni mmg mengimarahkan masjid
tenang sgt weiii

husband aku keje arini
tapi die dtg sekejap jer
pastu die g keje balik
aku sempat minum ptg ngn die kat sebelah msjid tu
tetiba aku rase bahagia sgt...
rupanya bila kita sama2 smakin dekat ngn ALLAH
hubungan terasa lebih tenang n bahagia

ramai org kat sni
paling penting aku dapat pelbagai mklumat

byk sentuh ttg dugaan hidup
aku yg tgah down ni
terasa ALLAH merancg sesuatu yg ader hikmah
aku perlu redha ngn ujian ALLAH
sb ramai lg yg susah dari aku

bab suami isteri
besar pahalanya seorg isteri walaupon skdar wat air untuk suami
banyak lagi aku dapat
tapi paling penting yg ini lah
sebab aku seorang isteri kan..
ekheeeee
ni sekadar perkongsian untuk aku jgak ngn korang:

Balasan untuk isteri derhaka


Untuk renungan bersama...

1. BALASAN WANITA YG TDK MENSYUKURI KEBAIKAN SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'aku lihat api neraka, tdk pernah aku melihatnya seperti hari ini krn ada pemandangan yg dahsyat didalamnya. telah aku saksikan kebanyakan ahli neraka terdiri dr wanita'
Rasulullah S.A.W ditanya,'mengapa demikian ya Rasulullah?'
Rasulullah S.A.W menjawap 'wanita mengingkari suaminya dan menolak ihsannya. jika engkau berbuat baik kepadanya seberapa banyak pun, dia masih belum rasa berpuas hati dan cukup'

2. BALASAN WANITA YG SUKA MENYAKITI HATI SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'wanita yg menyakiti hati suaminya dgn lidahnya, pd hari kiamat nanti Allah S.W.T jadikan lidahnya sepanjang 70 hasta kemudian diikat ke belakang tengkuknya'

3. BALASAN WANITA YG BERMASAM MUKA TERHADAP SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'mn2 wanita yg bermasam muka menyebabkan tersinggung hati suami, maka wanita itu dimurkai Allah S.W.T sehingga ia bermanis muka dan tersenyum mesra pd suaminya'

4. BALASAN WANITA YG LARI DR RUMAH SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'Apabila lari wanita dr rumah suaminya, tdk diterima sembahyangnya sehingga ia kembali dan meminta keampunan dr suaminya'

5. BALASAN WANITA YG MEMAKAI BAU BAUAN KETIKA KELUAR RUMAH
Rasulullah S.A.W bersabda 'mn2 perempuan yg memakai bau bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi agar tercium bau harumnya, maka sia adalah spt berzina dan setiap mata yg memandang itu adalah zina'

6. BALASAN WANITA YG BERHIAS BUKAN UNT SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda ' perempuan yg mengenakan pakaian dlm keadaan berhias (bkn unt suami) adalah seumpama gelap gelita pd hr kiamat, tiada nur bgnya'

7. BALASAN WANITA YG TDK MENUNAIKAN HAJAT SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda 'apabila lelaki mengajak akan isterinya ketempat tidur ttp ditolaknya,lalu marah lah suami nescaya tidurlah wanita itu dlm laknat malaikat hingga ke pagi;

8. BALASAN WANITA YG MEMINTA CERAI DRP SUAMI
Rasulullah S.A.W bersabda'mn2 wanita yg meminta suaminya menceraikannya dgn tiada sbb yg dibenarkan oleh syarak, haram


4 ulasan:

  1. wah dpt jmp ustaz kazim live tu,,,seronoknye,,,akak slalu dgr cd die je,,best tau ustaz tu ada lawak2 skit dlm ceramah die..xjemu nk dengar...

    BalasPadam
  2. mana pic lini????slalu ada je letak pic..letak le pic dlm masjid tu???cantik masjid die..

    BalasPadam
  3. entry ni lini tak amik gmbar sndri..hehe..pasni lini boh gmbaq noo..hehe

    BalasPadam
  4. ha'a akak, ustaz kazim mmg best..seronok sgt dgr ceramah die...alhmdulillah, rezki..hehe

    BalasPadam