Powered By Blogger

Jumaat, 30 September 2011

35 MinGGu ++...

sekarang ni dah masuk 35minggu
rase kejap jer masa berlalu
tapi bagus jugak
tak sabar nak balik kampung kat perak
heee
sabar yea baby
tunggu ayah anta ummi balik perak dulu
baru keluar tau
hehehe

harap2 Allah permudahkan perjalanan aku
aku planing nak balik berpantang kat perak
anak sulung kan
aku memang takder pengalaman lagi
sume persiapan sudah aku siapkan
barang2 baby ngn barang aku
sume dah masuk beg kecik
in case bersalin awal pon
beg aku dah prepare termasuk GL


sejak dah masuk 35minggu ni
aku dah perasan kaki aku dah mula bengkak
bengkak comel2 gitu
ingat kaki aku tak bengkak
bajet diri ni steady lah
tapi kalu dah nama cikgu
confirm berjalan banyak
tu belum kira naik turun tangga lagi

so..time pregnant ni aku memang wat exercise juga
hahahaha

Masalah bengkak kaki sewaktu hamil sebenarnya adalah antara masalah biasa yang dihadapi oleh mereka yang sedang mengandung.
Kaki biasanya akan lebih membengkak apabila kandungan telah memasuki trimester ketiga fasa kehamilan

Kaki bengkak ni sebenarnya disebabkan oleh lebihan air didalam badan sewaktu mengandung.
Tapi biasanya masalah ni akan hilang dengan sendirinya selepas bersalin.
aku pon sekarang ni kerap minum air kosong. 

. Wanita hamil digalakkan untuk mengiring kesebelah kiri sewaktu tidur untuk menggalakkan pengaliran darah yang lebih lancar..
so,,aku memang selesa tidor mengiring sebelah kiri
so..bagi aku info ni mmg berkesan untuk aku..

cuma sekarang ni
perut cepat jer tegang..
risau jugak...huuuu

Oh yer, seriously, sekarang ni boleh kata setiap hari aku boleh nampak kaki @ siku @ lutut si baby terbonjol. 
Ntah ape aktiviti dia kat dalam tue :)
Wonderful moment, Subhanallah!
sepanjang pregnant ni
orang cakap mesti ader stretch mark kat perut
tapi tak semua orang kot...
ia terjadi sebab
kesan regangan bila perut membesar
tapi alhamdulillah
aku tak mengalaminya
ni aku bli start awal pregnant dulu
takut wehhh
ader stretch mark
tapi pakai pon jarang2
nampak sangat aku ni rajin sapu losyen
hahahah
cap pureen..hega dalam RM30++
150ml jer...
aku beli kat guardian
rasenya banyak lagi brand yang jual
yang penting cari kandungan yang ader cocoa butter
colagen, ngn vitamin E
tak dapat aku bayangkan kalu jadi macam ni
ni aku google jer
adusss...tak cantik dipandang
so..sebelum jadi macam ni kenalah keluarkan duit sikit
beli losyen anti stretch mark
pesanan untuk aku gak
pakai jer losyen tu
membazir beli tapi wat pekasam
heeee
tapi kalu tak silap aku
bio oil pon berkesan
try cari kat farmasi
okey....







2 ulasan:

  1. assalamu'alaikum wbt.. wah k.lini..mesti excited kan dpt tgok kaki, siku baby bergerak2..hehe.. bila due akak? berpantang di perak ye...smoga akak n baby sentiasa sihat n selamat..take care..=)

    BalasPadam
  2. wasslm...hee..ha'a,best farhana dapat tgok kaki, siku bby bergerak2..tau2 dah terbonjol..hee..k.lini due 1nov ni..doakan sume slmat tau..rindu farhana..hee

    BalasPadam