Khamis, 29 September 2011

4 In 1 Kat SekOlaH

arini ader 4 in 1 kat sekolah aku
mksudnya 4 program dalam 1 hari
solat hajat bacaan yasin, perasmian rakan surau, jamuan raya dan mjlis penutup bulan kemerdekaan
jimat bajet weh
sekali jalan
aku pon suka sebab kalu nak penat pon
sehari ja
hahahah

awal2 lgi..ibubapa pelajar dah datang
solat hajat untuk budak exam
tapi aku suka sebab hujan pagi tadi
so..tak lah aku berpeluh2 sangat
yealah, sekarang ni pregnant aku cepat panas
berpeluh..sebab tu aku jadi tak suka dok luar
aku suka sejuk2..dlu ok jer
maybe pembawaan budak kot

pas abis solat hajat, bacaan yasin..n tiba lah jamuan raya
aku ni tengah lapar..macam2 ader..besalah kan
dah nama pon jamuan raya..hiiii

kebetulan junior aku ni datang awal, dia mengajar sesi petang..hajar nama dia..aku tgu k.ayu dia tak datang lgi..ni sume member baik aku
merangkap kaunselor sekolah
hajar call aku yg kebetulan mmg tgah tgu kat dewan
soo..time jamuan aderlah partner satu kepala
sama2 kuat makan

aku ngn dia tak makan kat dewan pon
kami amik makanan bawa kat blik knsling
pastu turun lagi
amik lagi makanan
tamak gila
siap tapau lagi makanan balik umah
orang tengah ramai
bukan nmpak pon kalu aku ngn hajar amik makanan banyak kali
hahahaha

pas jamuan ader majlis penutup kmerdekaan
aku ajk bahagian hadiah
tension aku
dahlah atas stage tu panas gila
dari pukul 11-1 aku dok kat situ
rase nak pitam
pinggang aku tok sah cakaplah
sakit gila
aku malas nak bergerak sebab aku tgah kekenyangan
perut lak sudah pasti sakit

Ader cikgu yg prihatin ngn aku suh turun
sbb ksian kat aku yg kepanasan
aku ja tak bergerak
padan muka aku
hahahaha



aku dok kat kerusi tepi hadiah ni
2 jam sampai kebas bontot
tak suka betul

sorilah
tak banyak gmbar aku amik
sebab tengah hot jer
berpeluh2..pakai plak kipas cap tangan kan
lagilah panas

bila lah aku dapat kelua dari sini
rasenya dok kat perak lagi aku hepi kot
d0k sini tekanan kerja wat aku tension ja
takpe...suatu hari nanti aku akan minta tukar jugak
tak sanggup aku dok sini lama2
hubby pon dah faham sangat ngn permintaan aku nan yg satu ini
hahahah

insyaallah..ader rezki aku akan kelua dari sini
bagi aku kat sini pengalaman bekerja kena kutip
supaya aku lebih kental jadi seorang pendidik
baru nama cabaran kerja
yerrr darrkkkk
tapi kat perak,,cabaran banyak pon
aku hepi n enjoy ngn kerja
nasiblah ader partner yg best
kuranglah skit tension aku kat sini

semoga Allah kuatkan hati aku dalam mencari rezeki yg halal
jauhkan lah aku dari sifat yang tidak ikhlas dalam bekerja..aminnnn




Tiada ulasan:

Catat Ulasan