Sabtu, 29 Januari 2011

MimPi SEmaLaM

pagi ni baru berkesempatan nak hupdet blog

smlm tak smpat
pg2 dah hujan, hujan rahmat...

syukur sgt2 bla masih dipnjangkan usia...
mlm td tdo mimpi org yg disayangi meninggal dunia

bangun pg terus terpikir
knapa mimpi bukan2
menangis sebentar kerana masih blum bersedia untuk kehilangannya

Ya Allah, berilah peluang aku merasai nikmat kebahagiaan ini
jauhkan aku dan keluarga aku dari perkara yang tidak elok


gmbar dalam hp sungguh byk
especially bersama husband
tp nk smbung ke laptop banyak songeh lak

maka, gmbar dri webcam jer




tiba2 teringat mimpi mlm td
terkedu sebentar

bagaimana ya
kalu org yg kita cintai
bgun2 pagi dah tiada
sedihnya di pg hari

mimpi jer, jgn pk kan sgt
time aku wat entry ni
aku blum pon gtau hsbnd aku pasal mimpi mlm td

die pg kedai bli breakfast
aku??

amik masa meluahkan kesedihan aku
takut kehilangan



mimpi mainan tdo
tapi di sebalik mimpi kadangkala mengandungi maksud tersirat

paling aku takut, aku selalu mimpi lemas dalam air
pnah bertnya pd ustaz

ustz ckp jika slalu mimpi begitu
even sekalipon aku tdo berdoa
aku tetap mimpi

maka
lihat lah air yg kamu lemas tu
sama ader air nya hitam atau bergulung2
mgkin ia bersifat negatif

tp jika mimpi ketenangan air yg mgalir
umpama laut yg indah
maka ia mungkin petanda yg baik

aku tidak bermimpi air hitam yg bergulung2
tp skadar lmas di dalam air
bkn sekali
tp byk kali

sb tu aku takut ngn air laut, sungai dan seumpamanya
adakah ajal aku begini?

KAU lindungi lah aku dan keluarga ku Ya Allah
ampunkan segala dosaku padaMU
Berilah kesempatan aku hidup dengan beramal kebaikan

Jadikan aku isteri yg solehah pada suamiku yg sgt aku cintai

jadikanlah aku anak yg solehah pd ibubapaku dan mentuaku

jauhkan lah aku dari orang yg membenci diriku

tetapkan lah iman ku di jalan Mu Ya ALLAH


amin

2 ulasan:

  1. tiba2 org yang kita sayang pejam mata dahulu sblum kita..ntah x tau nak pikir aper...takut sangat..

    BalasPadam
  2. tau takpe, terasa nikmat kebahagiaan tu hilg sekelip mata...

    BalasPadam