Powered By Blogger

Selasa, 24 April 2012

iNsAF

arini masa aku relief kelas pelajar tingkatan 2..
aku perhatikan sorang pelajar laki yg sgt aktif..

nak jer aku cubittt
sebab dah tak tahan aku panggil dia ke hadapan
budak tu smile yg takder penghujung...

aku simpulkan kisahnya..
sebab malas nak menaip...hehe
dia anak sulung dr 3 adik beradik..
ibu bekerja sbg cleaner..
ayah dah lama meninggal dunia..
gaji 700+ sebulan..
duduk rumah setinggan..
sewa bilik yg sempit...
hari2 makan ikan n sayur..
ayam kadang2 jumpa...

dgn pndapatn rm700
aku rase hidup di jb ni mana cukup
totally very expensive..

moral of the story..
aku insaf2 sgt2
sgt bersyukur dgn rezeki Mu Ya Allah..
marilah kita yg hidup dilimpahi segalanya melakukan tuntutan yg terbaik..
sok gaji,,
jangan lupa bawa keluar zakat pada golongan yang memerlukan...

yang paling penting
jadilah hambaNya yg bersyukur atas nikmatNya...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan