Khamis, 26 April 2012

26 / 4 / 2012...dh 5 tahun rupanya...

arini 26 april 2012
genap 5 tahun aku kenal hubby..

rase macam baru jer kawin
hahahaha
tapi itulah lumrah dunia..
dulu muda..
sekarang semakin menginjak umur
cakap je lah ko dah makin tua
tua pada umur takpe..jnji muka tak tua..
muehehehe

aku kenal hubby masa aku kat upm
masa aku sem 6 kot
lupa daaa...
bercinta 2thn
tunang setahun
kawin dh 2 tahun

total dah 5 tahun..
hehehe

bulan depan genap usia perkahwinan kami 2 tahun..
hadiah anniversary aku hubby dah beli siap2
dah bagi kat aku pon..huhuhu
aku ja tak beli kat hubby
nak wat suprise konfem dia juga drebar yg bawa aku jaln2
nak wat suspen pon msti dia dah tahu..
aku tahu pergi n balik sekolah ja
tak pernah lagi aku jalan2 tanpa hubby
aku ni penakut tengok kereta yg banyak2
jb kan sibuk...
so hadiah untuk nya masih aku pikir2kan..
5tahun bagi aku masih belum cukup untuk kita kenal pasangan kita
setiap hari adalah proses saling mengenali n memahami
tipulah kalu aku cakap kalu cabaran tu tiada
sedangkan lidah lagi tergigit..
inikan teman sehidup kita...
banyak yg aku belajar dalam proses ini
walau tidak sesempurna mana
tapi ingatlah janji Allah
walau siapa pon kita..
syurga tetap di kaki suami..
selagi suami berpegang pada syariat Islam..
dalam proses decorate hati..
perkara yg paling berkesan yang wat aku semakin ingin mencari redha ilahi..
mati itu pasti tiba pada bila2 masa
kita tidak tahu amalan kita yg akan dibawa..
biarlah hidup ni disempurnakan dengan amalan yg terbaik..
jaga solat..itu benteng kita..
walau sebesar mana pon dugaan
tetapkan hati kita bahawa Allah sentiasa sayangkan kita..
ya...cabaran datang dr pelbagai penjuru..
tapi aku mahu mati sebagai isteri yg solehah..
selagi nyawa dikandung badan..
aku mahu yg terbaik untuk suamiku n anakku nur qistina batrisyia...
biarlah keluarga yg dibina ini diberkati Mu Ya Allah...
mudah kan lah Ya Allah....
aminnnn
semoga semua yg terbaik untuk kami... 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan