Powered By Blogger

Khamis, 19 April 2012

MeDiCaL CaRD My BaBy

sempena genap umur batrisyia 6 bulan ni
aku nak sharing pasal kepentingan medical card
sejak batrisyia lahir aku dah pikir nak beli insurans untuk dia
alhamdulillah
urusan aku dipermudahkan
aku pon amik insurans ni jugak
ingat ader rezeki nak amik kat mak ayah aku juga
kena beringat sebelum kena kan..huuhu

aku memilih PRUDENTIAL BSN TAKAFUL
sebelum ni ramai dah member aku masuk takaful ni


antara benefitnya:

MEDICAL CARD
-kadar perubatan bernilai RM500,00 / RM1.5juta
-elaun harian hospital RM150 sehari
-elaun pembedahan
-kemasukan terus ke lebih 60 buah Hospital  Pakar seluruh negara
-Rawatan pesakit luar utk pesakit Dialisis Buah Pinggang dan Kanser
-jaminan pembaharuan kad
-online bil hospital

PELABURAN SIMPANAN
-tiada tempoh matang
-pengeluaran boleh dilakukan bila2 masa
-bonus tanpa tuntutan sehingga RM700

PERLINDUNGAN ASAS
-pampasan kematian
-pampasan penyakit kritikal hilang upaya kekal
-parent contributor (pengecualian bayaran jika ibubapa disahkan meninggal/ mendapat penyakit kritikal

ader lagi tapi malas taip
hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan