Powered By Blogger

Khamis, 14 Jun 2012

SuKaRnya...

sukarnya nak mendidik hati ini
agar sentiasa sabar dan redha..
ujian yg melanda adalah satu kiriman dari Allah agar kita kembali kepadaNya..

meskipun diuji dan terus diuji
aku yakin percaturan ngn takdir Allah
aku juga semakin kuat dan yakin..
bahawa apa yg berlaku atas kehendakNya..
walau sakitnya terlalu dalam
namun aku pasrah

kekuatan aku hanya padaMu ya Allah
kuatkan aku ya Allah
aku rebah..jatuh..
setiap kali aku bangun..
aku terasa gegaran sakitnya..
berikanlah pembalasan yg setimpal pada mereka yg berterusan menganiaya hidupku
ku pohon pada Mu Ya Allah
berikanlah mereka merasai kesakitan yg aku rasa setiap kali mereka menghancurkan hidupku..

walau menagis air mata darah sekalipun
sakit ini tak kan mungkin hilang
kekal abadi hingga menjadi jasad sekalipon
aku terlalu sukar memaafkan mereka..
terlalu sukar ya Allah..

aku ingin sekali memaafkan dan melupakan
tapi luka yang disimpan di hati ini seperli sembilu yg tajam
aku pasrah
aku redha Ya Allah
aku yakin engkau tidak membebani pada hambaMu sekiraNya aku tidak mampu..
aku yakin ujian ini untukku
supaya aku lebih dekat padaMu

Kau berikanlah aku kekuatan
berikanlah aku kesabaran dalam mencari syurgaMu
jika ini kifarah mencuci dosaku
aku redha...

namun untuk memaafkan mereka
aku tidak tahu bila masanya
mungkin saat jasad terpisah dari roh pon..
belum tentu aku dapat maafkan mereka..
terlalu sakit n berat penganiayaan mereka padaku..
ingin aku doakan kehancuran mereka
namun itu bukan jalan yg terbaik..

Ya Allah..
aku malu..aku takut jika menjadi hambaMu yg tidak bersyukur..
bantulah aku ya Allah..

bantulah aku untuk menjadi hambaMu yg diredhai..
satu saat pembalasan Allah pasti
aku yakin
dan aku terus yakin
bahawa
Allah menyayangi aku
sebab walau sedih sehebat mana pon..
aku dapat rasakan Engkau terlalu dekat dgn diri ini..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan