Selasa, 18 Oktober 2011

PeNgALaMaN MeNgAnDuNg..PaRt 1

arini genap 38weeks aku pregnant
so..lgi 2 mnggu jer lgi nak due
tapi dlm masa 2mnggu tu..mcm2 boleh jdi
tapi besar harapan aku sempat sampai perak sebelum bersalin nie
sebab aku nak anak aku pkai IC perak
wakakaka

sebab hubby ngn aku pakai IC perak
hubby lahir kat ulu kinta
aku lahir kat bota kiri..perak
tak perak pon
kedah pon bolehhh
heeee..
ishhh...tak lah..aku nk besalin kat perak sb kat sini aku takder sesape yg ble jga aku time berpantang nanti...
hubby aku lagilah tak pndai
so..langkah selamat
aku nak balik kampung
besalin di sana..

ehhh..tu baru intro..dh merepek2...

ok...kita mulakan cerita...supaya bila aku dah takder nanti
anak aku tahu pengalaman aku mengandungkan dia
supaya dia lebih hargai aku
sepertimana aku hargai sangat mak n ayah aku
yang membesarkan aku
banyak sangat pengorbanan mak abah aku
untuk lihat aku berjaya macam sekarang
samapi mati pon tak terbalas budi baik mereka...

awal kandungan..dalam 2 bulan awal tu...
aku memang tak mabuk
memang ligat sebab masa tu adik aku kawin bulan mac 2011 aritu..
ke hulur ke hilir aku berjalan
sampai hubby aku merepek
suh aku dok diam2...
sebab kandungan masih baru lagi
so...aku hepi ingat takder alahan...
hahaha

msuk bulan ke3...
aku dah mula rase mcm-macam..
pitam kat perhimpunan rasmi..best tak..femes cikgu ni...
asyik pitam ja..hahaha

muntah tak payah cakap
sampai sekarang aku muntah
kesian kat aku
bab ni aku dah kebal dah
kira dah tak kisah kalu muntah
kadang minum air kosong pon aku muntah
best tak???..owhhhh....
mmg tak best walaupon dah kebal bwekk bwekkk

sepanjang pregnant ni..aku memang tak lalu makan
bagilah ape sajer
terima kasih ...
tak pon aku makan pastu bakinya boleh dijual balik
ciput ja aku makan
ehhhhaaaiiii
ader dakkk org nak beli???
my asben lah tukang perabis
heeee

lembik???
haa..part ni janganlah salahkan aku
aku bukan buat2 lembik
memang aku lembik
masa ni daif lagi
tak reti nak mengamalkan suplemen tambahan
ikut jer nasihat doktor bagi

masa kandungan dah masuk 5bulan ke atas
aku mengalami demam panas sejuk
erhhhh
ader ke demam tu...
siang malam jadi sejuk ja..kdg ble jadi sejuk..
pergi sek dah tengahari pon aku pakai bju sejuk
bila orang pegang aku
dia akan rase badan aku sejuk ja
kadang panas sangat
tidor malam sampai berbungkus2
setiap kali aku demam
hubby lah yg tuam aku ngn ais
ais yea..dalam peti sejuk tu
pastu pakaikan aku stokin.tambah lagi ngn sgala mak nenek baju tebal
pastu selimut.

amik wuduk pon terketar2 bila badan aku jadi sejuk
kalu panas..badan aku berpeluh2 sampai menitik2 peluh tu
sampai satu tahap..
ader kakak tu suruh aku minta air penawar...
minta air penawar tu kat ustaz
barulah demam aku kurang
tapi tu pon sekaejap baik sekejap demam
hampir sebulan demam pelik ni
hubby siap beli air zamzam lagi
selera makan jgn ckplah
memang takder langsung...

alhamdulillah...
berkat kesabaran..akhirnya aku sembuh walaupon tak sepenuhnya
aku diserang batuk yang teruk
batuk ni dekat 2 bulan jugak
makan ubat batuk tapi tak jalan
berapa banyak klinik swasta n krajaan aku pergi
tapi semuanya tak berkesan
ni bkn batuk biasa
setiap kali batuk
tulang blakang aku rase sakit
habis satu badan sakit...
sampai terseliuh tulang rangka aku
sakit sangat bila pegang n batuk

lastly aku pergi hospital sultanah aminah
sampai doktor suspek aku kna pnyakit tibi
dia bagi kat aku botol2 nk isi kahak
slma 3 or 4 hari
aku kena anta sampel kahak kat klinik setiap pagi
tapi aku tak buat pon
rase mcm mnyusahkan jer..
dah sakit tpi demand gak..
hahaha

aku mmg pantang..jga makan..ais tak sentuh langsung..
tpi sampai satu tahap..aku dah give up
aku hentam gak minum ais
bila aku tak pantang
lama2 batuk aku hilang
yeyeyeyeeyeyeye
batuk hilang
alhamdulillah...heee

k..nti sambung lagi...
mals plak nak menaip..
keh keh keh








Tiada ulasan:

Catat Ulasan