Isnin, 5 Disember 2011

KeK KeJu

sebenarnya masa pregnant aritu aku mengidam kek keju ni
tapi aku tak tahu nak wat

jenuh gak hubby cari kek keju kat kedai kek
sampai dia nak beli kek coklat
aku sampai nangis2 nak kek keju
hudus betul perangai aku
hahahaha
last sekali hubby pergi beli kat secret resepi
tak lah sedap pon
janji ader keju ja

aku bukanlah peminat keju
tapi sajer belajar resepi baru..
heee

bahan2nya

untuk kek:
tepung kek span yang 1kg tu
tapi bahagikan kpada 3 bahagian
guna 1 bahagian jer

4 biji telur
3/4 minyak masak
esen vanila

cara membuatnya..mula2 pukul telur ngn tepung sampai kembang,,masukkan minyak n esen vanila..pukul sampai kembang..then bakar dalam suhu 150-200 'C..
ikut jenis oven gak
takut hangit..heeeeeee

ni toping atas dia..
bahan2 dia:

ni keju philadelphia yg 4 segi punya
keju ni nanti sagat halus2 last sekali atas kek

ni keju yg bulat

bila dibuka

susu manis..kalu tak suka manis jangan bubuh 1 tin
ikut citarasa
aku tak suka manis sangat
bubuh tak sampai 1 tin pon

mixer kan susu tin ngn keju bulat tadi sampai kembang
tapi jangan lama sangat

kek span yg dah dibakar
pastu buang lah karat2 kek tu skit
heeeeee
tuangkan adunan susu n keju tadi di atas kek ini
dan sagat keju 4 segi tadi
aku guna separuh ja
ni pon dah banyak sangat keju


dah siap!!!!!heeeeeee
banyak sungguh keju aku
selamat mencuba

tapi kalu makan byk2 confirm muak.....
makan pon sekadar rasa
awas......kek ni boleh menaikkan berat badan kalu diamalkan
hahahahaha..




4 ulasan:

  1. wah..sedapnye k.lini...sy pon xsuke cheese...ehehe

    BalasPadam
  2. ina masa ngndung dulu pn nk mkn cheese gak tp nk blueberry cheese tat 2..asalnya g psr mlm tgk nyonya 2 jual cheese tat.mcm nk beli je..nsb la waras lg balik 2 jnuh pusing ngn hsband cari cheese tat..last2 beli cheese kek je..hehehehe..mcm2 fa'il org prgnt ni kan..

    BalasPadam
  3. nadirah:mmg sedap pon..try lah...hee

    BalasPadam
  4. ina,,tau takpe..lini dlu pon sampai nangis2 lah nak kek kju..padahal bknlah minat kju pon..dah abis pantang bru dapat kek idaman..hee

    BalasPadam