Ahad, 23 Jun 2013

SteamBoat

rasanya aku seorang penggemar steamboat terlampau kot
bahaya sebenarnya
sebab boleh mengoyakkan poket
huhuhu

ketagihan nak hirup tomyam panas n daging bakar
lagi satu yg menjadi masalah
restoren steamboat selalu buka malam-malam
kadang waktu siang pon aku teringin
acanerr tu nak tunggu malam

lagipon selalu restoren steamboat ni cas ikut per kepala
dekat sini ada yg rm30.90, ada yg rm20.90
 dua2 not bad
cuma different nya sb price 

finally aku dapat idea baru
lagipon bukan semua bahan aku makan
selalu aku pulun daging bakar jalah
mcm hubby dia bakar2 ni kureng
dia suka yang rebus2 ja
okey laki bini minat tak serupa

so..aku wat sendiri steamboat versi aku
buat ja kuah tomyam,masukkan kiub tomyam n ejas citarasa..nak pedas masukkan cili sikit.. sediakan bahan untuk direbus,,bebola ikan, sayuran dan segala mak nenek bahan dia tu

pastu boleh guna pemanggang ajaib atau pon kuali non stick
aku alas kan dengan kertas aluminium tu ja
then panggang daging yg diperap
boleh juga ditambah dgn ayam, udang, dan sebagainya
ikut selera masing2
sedap sgt
serupa ja makan steamboat kat luar tu
tapi yg ni lagi jimat

so sekarang aku dah tak perlu susah hati kalu nak makan steamboat di siang hari
kejap ja masak then siap!!

yang penting rumah aku standby bahan nak makan steamboat
lagi jimat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan