Ahad, 16 Jun 2013

ALhamDulillaH,, RezeKi AnaK

alhamdulillah..rezeki anak lagi
dah lama tak buka fb
sekali buka tgok ada berita gembira
syukur sangat2 pada Mu Ya Allah

benarlah janji Allah..setiap anak tu ada rezeki tersendiri
dulu aku cukup risau takut short duit bila dah ada anak sendiri
yealah pampers..baju anak..anta pengasuh, alat mainan dia
dan macam2 lah
tambah mcm aku ni yg suka shoping baju
tapi ternyata sangkaan aku meleset
sejak batrisyia lahir rezeki kami suami isteri tersangat lah murah..alhamdulillah

polis naik gred gaji..gaji kakitangan awam pon naik lagi
aku yg bekerja sbg guru pon merasa tempiasnya..
aku tak pernah terfikir yg Allah nak bagi rezeki sebegini
kalu aku tahu dari dulu aku kawin awal2..huhuhu
siapa tahu kan
anak ni lahir jer Allah dah tentukan rezekinya

yang paling penting aku dapat menghulurkan belanja kat kampung
sejak kerja dari 2008 tak pernah lagi sekali aku gagal mengirimkan belanja
sb bagi aku
mak dan abah telah bersusah payah membesarkan aku dan adik beradik yg lain
masa sekarang ni lah aku nak membalas segala kesusahan mak ayah aku..

pejam celik hampir 5tahun aku dah bekerja sebagai pendidik
rasa macam terlalu cepat masa berlalu
aku percaya
semua ini bknlah aku dapat sekelip mata
kesusahan dan keperitan aku menuntut ilmu dulu sudah berbayar..
aku juga percaya..
setiap gaji itu mengandungi hak2 org lain
keluarkan lah zakat agar harta kita diberkati
alhamdulillah..syukur ke hadrat Mu Ya Allah
aminnn


Tiada ulasan:

Catat Ulasan