Khamis, 29 November 2012

RinDu

arini dh seminggu aku ngn baby bercuti kat perak
bermakna dah seminggu meninggalkan hubby kat jb
baby dah berapa hari tak sihat
maybe mencari ayah dia
tiap kali hubby call
batrisyia panggil yah yah (ayah)
kalu dia mgamuk
modalnya call ayah dia lah
dah dgr suara ayah barulah baby tenang
agaknya batrisyia rindu ngn ayah dia
kesian plak aku tengok
huhuhu

tapi kejadian yg berlaku ptg tadi sgt mnyedarkan aku
yg aku terlalu sygkan batrisyia
menitis air mata ni 
kisahnya aku mandi sambil tu letak dia dlm besen
dia tak ble langsung berpisah ngn aku
selepas mndi aku dukung baby ngn besen2 letak kat dapur
aku angkat dia tapi dia tak nak bangun
aku tinggalkan kejap ja ambil baju
sekali aku beralih baby dah jatuh tertiarap
Allahuakbar!!!
anak aku ya Allah
batrisyia jatuh menangis tak bunyi suara
aku berlari peluk batrisyia

masa tu hanya Allah tahu perasaan aku
dia menangis tak bunyi suara
dalam masa yg sama batrisyia macam mamai lemah longlai
menjerit aku panggil mak ayah
ayah aku baca lah ayat alquran hembus kat kepala dia
masa tu macam2 aku fikirkan
lindungilah anak aku Ya Allah
tak lama pastu baru lah terdengar suara si kecil ini
lega..namun batrisyia masih menangis
lantas aku mnyusu badan dan dia tertido di riba aku
menitis air mata ni
tentu batrisyia sakit sb kepala dia jatuh kena simen

aku gtau hubby
mak aku pon suruh bawa pgi klinik

alhamdulillah
doktor cakap kalu muntah mungkin ada infection pada otak dia
masa masih berjalan
menunggu reaksi 24 jam sekiranya berlaku kecemasan
dalam dia rindu kat ayah dia..terus demam tadi..
semoga anak ummi sihat sepenuhnya
ummi janji ummi tak kan cuai lagi dalam menjaga mu
ketahuilah syg..ummi n ayah terlalu sygkan dirimu..
doa kami tidak pernah putus dlm solat
ya Allah...
peliharalah anak kami..
lindungilah dia ya Allah
aminn

2 ulasan:

  1. amin...sedih nyer baca..by de way,hopefuly,batrisya okey..amin..

    BalasPadam
  2. aminn..tq..alhmdulillah batrisyia takde pape..

    BalasPadam